"Ez a hét is jól kezdődik" rovat. 3.:Hazafias Hétfő


Úgy néz ki, hogy a hétfő ebben a tanévben egy ritka sűrű jelenség, majdhogynem zippelt állomány. A hét összes óráinak fele hétfőre esik, a jezsu blogra is hétfőn megy a cikkem, a közösségi gyűlésünk is hétfőn van, meg minden egyéb, ami a weekend miatt elmaradt. Ennyi dolog mellé asszem belefér egy privát blogposzt is, hogy a szint ne csak profán, hanem obszcén szintet üssön meg (hogy a Pretty Woman-t idézzem.) Aztán úgy alakult a mai nap, hogy megtudtam, felavatták az új Oxford Circus gyalogosátjárót, ami tókiói mintára készült, egyszerre ad pirosat minden iránynak, s az emberek keresztül-kasul tudnak mászkálni rajta átal. London második polgármestere, Boris meg is jegyezte: "a triumph for British engineering, Japanese innovation and good old fahioned common sense". Nem is tudtam, hogy mire vagyok büszkébb: hogy brit vagyok és mérnök, vagy hogy jappán és találékony, esetleg ara, hogy momentán józan...


Ugyancsak reggel tudtam meg, hogy az ESA (our vEry own "naSA") sikeresen fellőtte a legújabb hiperszuper műholdját, az SMOS-t. Ugye, még emlékszünk az előző műholdra, mely oly szépséges és okos egyszerre. Ilyenkor nagyon büszke vagyok arra, hogy jurópai vagyok, tizenkét csillaggal a fejem körül, ami egy ilyen pörgős hétfő mellékhatása.



Este, be kell vallanom, többször is meghatódtam egy Churchill életrajzi filmen. Eccer de jó britnek lenni... (aki nem ismerné a viccet: egy belga kocsmában állandó verekedés volt a flamandok és vallonok között, amit a kocsmáros úgy oldott meg, hogy a pultnál kiírta: "Flamandok jobbra, vallonok balra". Egy este bejön a cigány, nemrég vándorolt be, s a kocsmáros szokása szerint a táblára mutat s mondja: "Flamandok jobbra, vallonok balra", Mire a cigány: "S mí bélgák instállom, merre menjünk?").



Azért maradt bennem még egy csöpp echte patriotizmus, ugyanis ezen a héten tervezem, hogy könyökig rágom körmeimet az izgalomtól, Románia első űrrakétáját tervezik fellőni, méghozzá olyant, amilyent a világ nem látott!


Helent Konstancától 100 kilóméterre lövik fel az NNSL 281 hadihajóról (Magyarországnak ugye nincs ilyen??). Elég érdekes koncept, a hajtóanyag oxigénes víz, becenevén peroxid, reméljük nem fagy meg két percre a fellövés után (ha nem fagy meg, AZ lesz a technológiai újítás, ígérem, tapsolni fogok, méghozzá őszintén). Ha összejön, mehet listavezetőnek ide.

További szép hetet mindenkinek!

0 beszólás:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger